Hackpads are smart collaborative documents. Join Hackpad Now.
589 days ago
Unfiled. Edited by che wei liu 589 days ago
  • 基本想法
功能
  • 協助想要活用公共空間的人,彙整空間資訊、呈現各種空間活用想像與操作方法。
Unfiled. Edited
  1. 主軸
  • 公平正義、遍地開花 容積獎勵空間的公民使用權
  • 許多豪宅圍牆內的空間其實並非是「私有」而是「全民公有」,在一般人不會注意的狀況下,我們的政府試圖蒙騙人民,以各種不合理的理由,透過「合法」的容積獎勵方式,將全民的土地變相「贈送」給財團。而這些被獎勵的「公共空間」從此被圍牆鎖住,被警衛看管,只剩下「被刻意深藏的告示牌」標示著「這原本是屬於全民的土地」。
  • 因此為了實踐「社會正義」,我們需要將這些被「巧奪霸佔的公共空間」還諸於民,除了將這些地點查出並公告全民外,還會規劃一系列公民參與的活動並且深入探討這樣變質的「獎勵模式」該如何修正,
  •  

Stop sharing the collection with ?

This pad is open to "", so will still be able to access it.
Cancel
Feed

Contact Support



Please check out our How-to Guide and FAQ first to see if your question is already answered! :)

If you have a feature request, please add it to this pad. Thanks!


Log in / Sign up